Google Ads konverzie – inštalácia značky vo FLOXe (nové)
V novom rozhraní Google Ads nájdete od októbra 2017 tzv. Globálnu značku webu a útržok udalosti. Nové značky sa funkčne dopĺňajú a umožňujú sledovať vaše konverzie na stránke (dokončenie objednávky, registrácia ...)
V prípade, že využívate staré prostredie Ads a chcete implementovať pôvodný kód, postupujte podľa staršieho návodu.
Ako značku sledovania konverzií pridáte na svoj web?
Nastavenie prebieha veľmi jednoducho. Zvládnete ho aj vy bez pomoci programátora – priamo z administrácie e-shopu.
V administrácii FLOXa v sekcii
Vyberte
A doplňte hodnoty, ktoré získate z nastavenia konverzie v rozhraní Ads.
Netreba vkladať celý kód ako vás sprievodca v Ads naviguje. Ale len hodnoty:
1. ID konverzie / google conversion ID / global site tag
2. ID konverznej akcie / event snippet for order
ID konverzie |
= jedinečný číselný identifikátor konverzie, ktorý je viazaný na každý účet Ads.
V tvare AW-GOOGLE_CONVERSION_ID (príklad AW-817796495).
ID konverznej akcie |
= unikátny identifikátor vygenerovaný po zadefinovaní konverzie v rozhraní služby Ads. Je súčasťou vygenerovaného útržku udalosti ( príklad AW-817796495/9in1CInVuHwQj6v6hQM)
ID na obrázku je len vzorový príklad – nebude fungovať na vašom webe. Ads vám vygeneruje nový, unikátny ID kód.
Ako nastaviť značku konverzie v prípade jazykových verzií
V prípade, že máte viacero jazykových verzií stránky, vygenerujte si značku v Google Ads pre každú jazykovú verziu zvlášť.
V administrácii FLOXu
V novom Ads rozhraní
Kde sa nachádza značka v novom rozhraní Ads?
V novom prostredí Ads kliknite v pravom hornom menu na ikonku a v sekcii MERANIE vyberte – KONVERZIE
1. Ak vytvárate novú konverznú akciu, postupujte podľa návodu cez
Sprievodca vás dovedie k značke automaticky.
2. Ak meníte pôvodný kód za nový, kliknite na názov konverznej akcie.
Rozbalia sa vám podrobnosti nastavenia.
Skrolujte nižšie na – NASTAVENIA ZNAČKY
3. Vyberte si spôsob ako značku a útržok získate:
- Skopírujte si značku a útržok do nejakého textového editoru. Následne vyberte len ID konverzie, ktoré vložíte do FLOX-u podľa návodu vyššie.
- Ak chcete značku a útržok stiahnuť a neskôr prilepiť alebo preposlať vášmu administrátorovi, kliknite na tlačidlo Stiahnuť značku / Stiahnuť útržok.
Ako skontrolujete, že je značka aktívna a správne nastavená?
Ak chcete zistiť, či sa značka nainštalovala správne, použite:
1. Google Tag Assistant – rozšírenie v prehliadači Chrome – v priebehu niekoľkých sekúnd ukáže skripty, ktoré sa načítavajú na pozadí vašej stránky. Informuje vás o chybách a naviguje v prípade, že niečo treba upraviť.
2. V prostredí Adwords v sekcii KONVERZIE – KONVERZNÉ AKCIE – vidíte aktuálny stav konverznej značky. Vysvetlenie, čo znamená konkrétny stav, nájdete priamo v Google nápovede.
3. Sledujte aktívne kampane v prostredí Adwords a porovnajte výsledky s Google Analytics. Ak v zdrojoch transakcií v Analytics uvidíte platenú reklamu, a Adwords vám ukazuje počet konverzií 0 – môže to byť signál, že niečo nie je v poriadku.
Dobré vedieť predtým, ako začnete:
- Overte si, akú verziu prostredia Adwords využívate.
- Nová globálna značka webu bude aktívna na všetkých stránkach webu.
- Do Ads sa info o dokončení konverzie (objednávky) posiela z FLOXu v prípade, že zákazník navštívi stránku konverzie.
Vo FLOXe je tak automaticky prednastavená tzv. Ďakovacia stránka = súhrn objednávky. URL adresa vyzerá ako nazov-domeny.sk/e/orders/save_success/interne-cislo-objednavky,
- Pôvodné nastavenia a kódy z predošlej verzie Ads, ktoré ste vkladali pred októbrom 2017 sú aktívne a môžete ich aj naďalej využívať. Implementácia globálnej značky sa bude týkať len novo vytvorených účtov v Google Ads.